مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱ مرداد ۱۳۸۷ - ۱۰:۲۳
۰ نفر

گروه شهری: در حالی که شهر تهران در انتظار ورود اتوبوس‌های مخصوص خطوط تندرو برای ورود به ناوگان حمل‌ونقل عمومی به سر می‌برد برخی مسئولان کشوری اعتقاد دارند اتوبوس‌های خریداری‌‌شده توسط شهرداری استاندارد نیست و در خریداری آنها تخلف صورت گرفته است.

اعتراض مسئولان وزارت کشور به تعداد اتوبوسی که قرار است به‌زودی وارد کشور شود محدود نشده و آنها اعتقاد دارند که اتوبوس‌های چپ در فعلی که در تردد‌های شهری تهران از آنها استفاده می‌شود و از سوی شهرداری خریداری شده نیز دچار نقص فنی هستند.

همین مسئله به واکنش شهرداری تهران منجر شده و برهمین اساس «جعفر هاشمی تشکری» ـ معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار تهران ـ ضمن رد غیراستاندارد بودن‌اتوبوس‌ها گفت: نه شهرداری و نه هیچ ارگان دیگری نمی‌تواند  بدون صلاحیت لازم، وارد حیطه نظر کارشناسی مؤسسه استاندارد شود و اظهار نظر کند.

به گفته وی این اتوبوس‌ها به سفارش شهرداری تهران و برای تولید «اتوبوس‌های چپ‌در» در نظر گرفته شده و همه استاندارد‌های لازم در مورد اتوبوس‌های داخلی رعایت شده است. از سوی دیگر وقتی خودرویی تولید و شماره‌گذاری می‌شود، به این معنی است که مجوز و استاندارد‌های لازم را داشته است. به اعتقاد تشکری اگر چنین ادعایی در مورد اتوبوس‌های چپ‌در تولید‌شده توسط شرکت شهاب‌خودرو وجود دارد، باید این مسئله با خودرو‌ساز و طرف‌های دیگر مطرح شود تا توضیحات، همه‌جانبه باشد.

وی وجود مشکل و خرابی در اتوبوس‌های چپ‌در را رد کرد.  به گفته معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران، اتوبوس‌های چپ‌در در چند ماه اخیر، با توجه به حجم مسافر و فشار‌های وارد‌شده، حداقل خرابی را داشته‌اند.

اصل مخالفت وزارت کشور بر‌می‌گردد به گفته‌های کامران حاج‌نصراللهی در زمانی که دبیر شورای‌عالی ترافیک کشور بود. وی آن زمان اعلام کرده بود که بخشی از اتوبوس‌هایی که به‌دلیل معیوب بودن، از سوی وزارت کشور از اتوبوس‌سازها خریداری نشده، توسط شهرداری تهران خریداری و چپ‌در شده و در خط پرسرعت اتوبوسرانی (BRT) از آنها استفاده می‌شود.

حاج نصراللهی تصریح کرده بود که این اتوبوس‌ها از نظر ما، استاندارد‌های لازم را نداشتند و قطعا اتوبوسی که وزارت کشور تحویل نمی‌گیرد، معیوب است.

ترافیک یکی از بزرگترین معضلاتی است که امروزه شهروندان پایتخت‌نشین با آن درگیرند اما با وجود همه مشکلاتی که در این راستا وجود دارد به‌ نظر می‌رسد که به‌زودی نتوان پایانی بر اختلاف مسئولان شهری و کشوری برای رفع مشکلات ناگاون حمل‌ونقل شهری متصور شد.

کد خبر 58726

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز